tisdag 25 december 2012

Julafton

Dagen började tidigt. Barnen öppnade lite julklappar och sedan började jag fixa med barnens hår. Sedan började fixa med förberedelser för att ha julen hos oss.




Vi tolv kom syskon, syskonbarn, mamma, pappa, morbror Rune. Så vi kunde förbreda med all mat innan kalle.



Barnen fick börja äta först eftersom jag har inte stolar eller bord för oss alla sitta tillsammans på en gång.
Efter maten vart det kalle i bio-rummet där granen och alla julklapper är. Och efter kalle kom tomten.



Efter julklapps utdelning lekte barnen med sina nya saker och vi äldre spelade hassarspelet. Jag fick inte mycket med mig i spelet. En anka som man kan ha te i. Men mina barn fick med sig en hel del.



Idag blir det inte mycket gjort. Hämta barnen hos Maria senare De är kattvakt under dagen. Snart frukost med mannen min om han vill ha. Jag har Varit uppe några timmar längre än honom.

Kram på er.



1 kommentar:

  1. God jul kära du! Vad mysigt ni verkar ha det! Kram! /Alexandra

    SvaraRadera